Fosil kaynakların azalması ve petrol fiyatlarının artmasıyla birlikte günümüz teknolojisinin gelişimine yön veren ülkeler artan enerji ihtiyaçlarını temiz ve yenilenebilir enerji kaynaklarıyla karşılamak istemektedir. Enerji neredeyse yeni bir değer haline geldiğinde yenilenebilir enerji santralleri ve elektrikli araçların (EV) entegrasyonuyla üretici ve tüketici tarafındaki yük akışlarının sürekli değiştiği ve öngörülemez hale geldiği zamanlara geliyoruz. Bu beklenmedik enerji akışı karşısında enerji tüketim maliyetlerini en aza indirmek ve bu enerji döngüsünde en yüksek faydayı ve geliri sağlamak bu çalışmanın yapılmasının temel nedenleri arasındadır. Bu çalışma, PVSyst yazılımı kullanılarak hanehalkı tüketimi açısından farklı dönemlerde şarj edilen elektrikli araçların entegrasyonu ile hibrit sistemlerin teknolojik ve ekonomik incelemesini göstermektedir. Çalışmada elektrikli araçların sekiz farklı gece ve gündüz şarj davranışları incelenmektedir. Sonuç olarak PVSyst yazılımında hibrit sistemlerden yararlanma oranları ortaya konmaktadır. Çalışmada hibrit güneş enerjisi sisteminde lityum iyon bataryaların şarj durumu, şarj-deşarj enerjileri ve saatleri ile hibrit sistemin performansı incelenmektedir. Çalışmada iç getiri oranı (IRR), net bugünkü değer (NPV), seviyelendirilmiş enerji maliyeti (LCOE), geri ödeme süresi ve yatırım getirisi (ROI) gibi ekonomik göstergeler analiz edilmiştir. Sonuçlara göre, gündüz şarj edilen araçlar gece şarj edilen araçlardan daha fazla gelir üretmektedir. En yüksek gelir %80 SOC ve 3.287.567 TRY NPV ile durum 1'de elde edilirken, en düşük gelir %20 SOC ve 2.549.651 TRY NPV ile durum 8'de elde edilmiştir. Bir diğer ilginç bulgu ise, EV'ler gece %80 SOC ile şarj edilmeye başlasalar bile, gündüz %20 SOC ile şarj edilmeye başlanan araçlardan daha fazla kar sağlamalarıdır.